2019. június 18., kedd

18 tetoválás


Szinte biztos, hogy a salvadori eredetű Barrio 18 (Dieciocho) nevű gengre utal. A magyar börtöntársadalom a 18-at szinte biztos, hogy a La Vida Loca című, 2008-as filmből ismeri.

Dispositif: Ha csak azt nézzük, hogy milyen jelenségek összpontosulnak a La Vida Locá-ban, elég egyértelmű a hatalomgépezet nyomása. Ha ezeket érzik magukon a börtönlakók (jelen esetben érezték Magyarországon 2010 környékén...), akkor súlyosan megrongálódott a szociális háló.

A követekező elemek láthatók a filmben:

- a gyerekek kimaradnak az iskolából, és ezért nem kapnak később megfelelő munkát
- a munka nehézsége és egyéb más tényezők (kriminalitás, drog) a nők arra kényszerülnek, hogy egyedül neveljék a gyerekeiket
- a gengek közötti összecsapásokat a brutalitás jellemzi (ez nem olyan szintű Magyarországon, mint El Sakvadorban)
- a rendőrség egyre inkább elvonul a probléma elől, a feladatait előítéletek és inkompetenecia jellemzi
- a fiatalok magukra maradnak, és elsősorban ők azok, akik belekeverednek a harcokba, amikből nincs kiszállás
- a gengtagok kézjegyekkel kommunikálnak, a kézjegyek még a temetésen is megjelennek (ilyet Magyarországon nem láttam/hallottam)
- a drogprobléma, a halálkultusz, tetoválás és a geng egy nagyobb jelenség része, azaz egy nagyobb rendszer egyik oldala, a másik oldalon a hatalom áll (nem lehet csodálkozni a rendvédelmi szervek machiavellinizmusán)
- a rendőrség a szegényeket látszólag ok nélkül viszi el/be
- a bandatagság nagyobb intergációs erővel bír, mint az állami reintegráció
- az integritást a testvériség adja
- a problémával foglalkozó civil szervezetek ellen fellép az állam
- és egy érdekes momentum: a fiatalok gépiesen veszik le az övüket, és adják oda a szeretteiknek, amikor elviszi őket a rendőrség

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése